Besplatan vodič za male i srednje poduzetnike

Projekt E-poslovanje objavio je u tiskanom i online izdanju besplatan vodič za hrvatske male i srednje poduzetnike u kojemu su praktični koraci o tomu kako započeti ili nadograditi svoje aktivnosti u usvajanju rješenja iz elektroničkog poslovanja.

Vodič nudi savjete o temama kao što su: kako izgraditi web stranicu, webshop, kako koristiti servise e-Vlada, te ostale e-alate koji pomažu kod uštede troškova. Također uključuje i listu izvora besplatnih e-alata i kontakte mreže Centara izvrsnosti za poslovnu podršku 'e-poslovanje'.

Svoj besplatan primjerak možete preuzeti ovdje.

 

Mogućnost preuzimanja priručnika e - Poslovanje

za konkurentnost malih i srednjih poduzetnika

 

Na stranici e - Poslovanja za preuzimanje je dostupan priručnik  e-Poslovanje za konkurentnost malih i srednjih poduzetnika. Priručnik također možete preuzeti i sa web stranice Zagorske razvojne agencije d.o.o..

 

Radionice za male i srednje poduzetnike u okviru projekta e-Poslovanje

Zagorska razvojna agencija d.o.o. u okviru projekta e-Poslovanjeorganizira radionice za male i srednje poduzetnike kako bi ih upoznala s projektom i koristima koje će sudionici imati od sudjelovanja na ovom projektu te im predstavila neke od uspješnih primjera korištenja e-poslovanja. 

Radionice će se održati u Zaboku u informatičkom kabinetu Gimnazije Antuna Gustava Matoša kako bi polaznici radionica mogli koristiti računala i odmah primijeniti novostečena znanja, prema slijedećem rasporedu:

  • 28. svibnja 2014. „Uvod u e-poslovanje“ u 13:00 sati
  • 29. svibnja 2014. „Osnove poslovnog planiranja kao alat za uvođenje e-poslovanja u mala i srednja poduzeća primjenom platforme Investors in People“ u 11:00 sati
  • 30. svibnja 2014. „Primjer dobre prakse: kako je e-poslovanje promijenilo poslovanje moje tvrtke“ u 13:00 sati

Program događanja:
28. svibnja 2014.
13:00 – 13:30    Prezentacija projekta E-poslovanje i uloge Zagorske razvojne agencije u projektu
13:30 – 15:30    Prezentacija „Uvod u e-poslovanje“
15:30 – 16:00     Pitanja i diskusija
16:00 – 16:30     Domjenak   
29. svibnja 2014.
11:00 – 13:00    Prezentacija „Osnove poslovnog planiranja kao alat za uvođenje e-poslovanja u mala i srednja poduzeća primjenom platforme Investors in People“
13:00 – 13:15     Pitanja i diskusija
13:15 – 13:45     Domjenak   
30. svibnja 2014.
13:00 – 15:00    Prezentacija „Primjer dobre prakse: kako je e-poslovanje promijenilo poslovanje moje tvrtke“
15:00 – 15:15     Pitanja i diskusija
15:15 – 15:45     Domjenak   
Radionice će provoditi djelatnici Zagorske razvojne agencije d.o.o..

Za sudjelovanje na radionici potrebno se je prijaviti. Prijave za radionicu su moguće isključivo putem elektronskog obrasca na stranicama Zagorske razvojne agencije d.o.o. Link na obrazac

Za sva dodatna pitanja Vam stojimo na raspolaganju:
Željka Grmovšek,  tel: +385 (0)49 373 161, e-mail: zeljka@zara.hr
Mirela Kerep, tel: +385 (0)49 373 161, e-mail: mirela@zara.hr
Očekujemo Vas sa zadovoljstvom!
 


Druga kampanja podizanja svijesti o e-poslovanju

Drugu kampanju podizanja svijesti o e-poslovanju, Zagorska razvojna agencija održala je u Zaboku 9. travnja 2014. Kratkim predstavljanjem projekta i najavom sadržaja edukativnih radionica u svibnju prisutni su upoznati s važnosti i koristi nastupajućeg seminara, kao i sadržajem i praktičnim primjerima koji će se provesti u svibnju u Zaboku. Među prisutnima najviše je bilo mikro, malih i srednjih poduzetnika te nekoliko predstavnika javnih institucija i OPG-a. Osim značajki i vrsta e-poslovanja, ukratko su predstavljeni medeli, prednosti i nedostaci e-poslovanja, računalstvo u oblaku, sustavi za upravljanje dokumentacijom te vladini e-servisi.


Prva kampanja podizanja svijesti o e-poslovanju

Zagorska razvojna agencija održala je prvu kampanju podizanja svijesti o e-poslovanju u Krapini 27. ožujka 2014. Na promotivnoj radionici sudjelovali su uglavnom predstavnici zagorskih poduzeća te manji broj mladih. Prisutnima je prikazan video o e-poslovanju, a potom ukazano na ulogu Zagorske razvojne agencije kako u provedbi projekta tako i budućem razvoju ovih vještina kod malih i srednjih poduzeća. U kratkim crtama opisana je uloga i važnost elektroničkog poslovanja u marketingu, poslovnom planiranju i prodaji. Na kraju su najavljene edukativne radionice koje će se održati krajem svibnja u Zaboku uz kratak pregled sadržaja i vježbi - o e-poslovanju općenito, infrastrukturi, integraciji vladinih servisa s ERP sustavom te mogućnostima smanjenja troškova.


Edukacije o e-poslovanju

U sklopu projekta sredinom studenoga u Krapini je održana specijalizirana radionica trenera Train the trainers u sklopu koje su djelatnici poduzetničke potporne institucije, dakle Zagorske razvojne agencije d.o.o. i njenih partnera – Krapinsko-zagorske županije, Obrtničke komore KZŽ, potom HGK Županijske komore Krapina, Turističke zajednice KZŽ te HZZ PŠ Krapina - saznali više o e-poslovanju kako bi svoje znanje prenijeli izravno malim i srednjim poduzetnicima u cilju jačanja njihove konkurentnosti.

Nakon edukacije, koja podiže razinu znanja i angažmana educiranih trenera u području e-poslovanja i e-trgovine, njihov je zadatak u slijedeće tri godine organizirati, promovirati i pratiti provedbu edukacija poduzetnika na području županije.

Nova tržišta i veća učinkovitost

Na spomenutom treningu stručnjaci su polaznike detaljno upoznali s raznim načinima korištenja alata koji pomažu svakom poduzeću da organizira svoje poslovanje, ali i proširi tržište na kojemu je prisutno svojim proizvodima ili uslugama. Nedovoljan broj poduzetnika upoznat je ili koristi elektroničke alate u poslovnom procesu, a koji omogućavaju planiranje, prodaju, analitiku, brzinu, dostupnost, promidžbu i niz drugih aktivnosti uz znatno smanjenje troškova. Potencijalni nedostaci danas se zapravo djelotvorno mogu eliminirati ili znatno smanjiti odgovarajućim zaštitama. Poveći je broj poduzetnika kojima je potrebno približiti funkcije ERP sustava (Enterprise Resource Planning) koji su postali vrhunski poslovni upravljački alat, posebno pogodan i poduzećima srednje veličine. Naime, ERP sustav kroz jednu aplikaciju vodi računa o apsolutno svim resursima poduzeća, neovisno o tome da li se radi o zalihama, potraživanjima, osoblju, proizvodnji. Sustav omogućava trenutno praćenje svih poslovnih događaja i trenutne informacije o financijskim i robnim tokovima, prateći poslovne procese. Ovaj sustav evidentira procese koji se odvijaju u kompaniji i kao svoju posljedicu ima knjigovodstvo, dok obično knjigovodstvo evidentira događaje nakon što su se dogodili. Trening je omogućio dodatnu edukaciju o smještaju, upravljanju i obradi sadržaja na internetu, funkcioniranju i održavanju sustava, različitim modelima koji ovise o poslovnim subjektima, a riječi je bilo i o svim komponentama marketinga. Internet svakom poduzetniku nudi prednost iznimne brzine dvosmjerne komunikacije, dostupnost informacija, ali i niz aplikacija koje pomažu poslovanju općenito. Polaznici su osim drugih tema, poput poslovnog plana, tehničkih karakteristika e-poslovanja i ostaloga, prošli i relevantnu zakonsku regulativu.

Dio treninga i dodatna znanja koja će polaznici u narednom razdoblju uključiti u edukacijske programe gospodarskim subjektima s područja županije odnosio se na sve elemente internetske stranice, optimizacije, njene funkcionalne specifikacije, ali i marketinške kampanje i razne analitičke alate. Ono što je posebno važno jest činjenica da su brojne usluge ili servisi besplatni ili niskih cijena, a jednostavnost pri njihovom pokretanju i radu izuzetno je bitna za sva manja poduzeća koja nemaju zaposlene stručnjake ili ustrojene odjele. Treba spomenuti da su tijekom ovog trodnevnog treninga spomenute i mogućnosti korištenja platforme Investors in People Interactive (internetski alat za samoprocjenu poslovnog subjekta) kao pomoć poduzetnicima.

U sklopu provedbe projekta „e-Poslovanje“ izrađena je strategija razvitka elektroničkog poslovanja, a osim mentorstva i provedbe edukacijskih programa o e-poslovanju i e-trgovanju zaposlenicima javnih institucija od strane konzultanata, provodit će se edukacijski programi za subjekte malog gospodarstva s područja Krapinsko – zagorske županije te nabaviti opremu za njihovu provedbu. Ključno je još jednom napomenuti da tvrtke koje ulažu u e-poslovanje razvijaju nova tržišta, povećavaju prodaju te poboljšavaju svoju uslugu prema kupcima i samim time omogućavaju si pristup svjetskom tržištu bez značajnijeg rasta troškova.

 

 

 

Održan dvodnevni trening Komunikacijske vještine, odnosi s medijima i nastupi u medijima

U Zagrebu je 5. i 6. rujna 2013. održan dvodnevni trening pod nazivom Komunikacijske vještine, odnosi s medijima i nastupi u medijima za predstavnike 10 izabranih poduzetničkih potpornih institucija, koje sudjeluju u drugoj fazi projekta e-Poslovanje i među kojima se nalazi i Zagorska razvojna agencija d.o.o..

Kroz dvodnevni intenzivni program polaznici su se usavršavali na: unapređenju interne i eksterne komunikacije, uspostavi i izgradnji odnosa s medijima te pripremi za nastupe u medijima. U sklopu praktičnog dijela polaznici su izradili poziv za medije i priopćenja za javnost, imali su priliku okušati se u TV nastupima, u posebno opremljenom radijskom studiju vježbali su radijske nastupe, dok je trening završio simulacijom konferencije za novinare.

Polaznici su prepoznali praktičnu vrijednost treninga, počevši od izrade ključnih poruka i pripreme za nastupe, dok su ih se posebno dojmile simulacije televizijskih i radijskih nastupa te konferencije za novinare, jer su na praktičan način i uz savjete imali priliku naučiti kako se ponašati u takvim situacijama.

Kao dodana vrijednost treninga polaznicima su izrađeni komunikacijski profili primjenom Success Insights metode, jedne od najmodernijih metoda za analizu ljudskih potencijala i usavršavanje komunikacijskih vještina te im je predstavljen interaktivni alat za samoprocjenu Investors in People. Kroz program su ih vodili komunikacijski stručnjaci iz Coris Educe.

Projekt je omogućio susret predstavnika poduzetničkih institucija iz prve i druge faze projekta te je to bila prilika za razmjenu iskustava i umrežavanje što je jedna od strateških odrednica projekta u drugoj fazi.

 

 

 
Nova internet stranica e-Poslovanje
 
U sklopu II. faze projekta e-Poslovanje – Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem e-poslovanja, Ministarstvo poduzetništva i obrta predstavilo je novu internet stranicu www.eposlovanje.eu i www.eposlovanje.com.hr. Riječ je o e-aplikaciji, koja će znatno unaprijediti znanje i mogućnosti korištenja elektroničkog poslovanja u Hrvatskoj.
 
Predstavljajući novu internet stranicu, ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras izjavio je kako je zadovoljan što Ministarstvo može malim i srednjim poduzetnicima ponuditi pomoć u njihovom poslovanju, nudeći im rješenja novih tehnologija koja im otvaraju šire tržište, a sve u cilju unaprjeđenja konkurentnosti hrvatskog gospodarstva.
 
Kao središnje mjesto za informiranje o elektroničkom poslovanju u Republici Hrvatskoj, nova internet stranica donosi konkretne savjete, iskustva i podršku vezanu uz elektroničko poslovanje, s ciljem da postane primarni oslonac poduzetničkim potpornim institucijama i tvrtkama zainteresiranim za e-poslovanje. Na samoj internet stranici moguće je  preuzeti razna izdanja i publikacije kao dodane vrijednosti koje je projektni tim inicirao. Jedna od njih je „Priručnik za e-poslovanje - Centri izvrsnosti za poslovnu podršku“, koji donosi konkretne savjete svim zainteresiranim za uvođenje e-poslovanja u svakodnevni rad vlastitih tvrtki.
 
Internet stranica i novi priručnik izrađeni su u sklopu projekta e-Poslovanje („Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja“) čiji je glavni cilj unaprijediti konkurentnost hrvatskog gospodarstva primjenom alata elektroničkog poslovanja, a među poduzetničkim potpornim institucijama je i Zagorska razvojna agencija d.o.o..
 
Glavni partner projekta je Ministarstvo poduzetništva i obrta Republike Hrvatske. Projekt je financiran sredstvima Europske unije u sklopu Operativnog programa Regionalna konkurentnost i Vlade RH u iznosu od 970.460 EUR, i traje 22 mjeseca, od siječnja 2013. do studenog 2014. godine. Projekt provodi tvrtka ECORYS Polska u konzorciju s ECORYS Nederland, CorisEducom i Eurecnom.